בחור עם שרירים בבריכה

איך לשחרר שרירים תפוסים אחרי אימון?

תופעה שכיחה מאוד אחרי אימון הינה שרירים תפוסים, הנובעת כתוצאה מאימון יתר, תרגילים חדשים, זוויות שונות, מכשירים חדשים או באם הינכם מתאמנים חדשים בעיקר.

לתופעה השכיחה של השרירים התפוסים לאחר האימון קוראים בעגה המקצועית Delayed Onset Muscle Soreness – "DOMS". בכתבה הזאת, אנו נמנה מספר אפשרויות אשר עלולות להקל את כאבי השרירים ולא בהכרח להעלימם לגמרי אז קחו זאת בחשבון ותהיו ערים לכך.

עיסוי לשחרור שרירים תפוסים

מספר דרכים יעילות איך לשחרר שרירים תפוסים אחרי אימון?

מתיחות – המצוי אומר כי אין מחקר חד משמעי המראה כי מתיחות עוזרות להימנע מכאבי שרירים תפוסים. הרצוי אומר כי כדאי שתעשו מתיחות בסיום האימון ו\או במהלכו משום שלדוגמא פעילות של הרמת משקולות בחדר הכושר מקצרת את השריר, מקשה את השרירים ועל מנת להקל על כך ניתן ואף רצוי למתוח את השרירים ובכך להקל על ההיתפסות של הגוף בהמשך.

אמבטיה חמה – תמיד טוב לבצע מקלחת פושרת עד חמה בסיומו של האימון. המים בכלל מכילים מעין "קסם מרפא" ואילו האמבטיה בפרט מקנה תחושת רוגש נפשי. הנחת היסוד אומרת כי, אם תהיו רגועים ונינוחים במימד הנפשי סבירות גבוהה שתשדרו לגופכם (המימד הפיזי) כי הינכם רגועים ולא מתוחים דבר היכול בהחלט למנוע את השרירים התפוסים אחרי אימון.

משחות להקלה בכאבי שרירים – הדעות לגבי המשחות השונות הינן חלוקות, קיימות משחות סיניות, טבעיות, Bengay, וולטרן, טראומיל, דרגון ועוד.. על סמך הניסיון האישי שלנו בלבד, אנו יכולים לומר כי משחת הוולטרן "הצילה" אותנו כמה וכמה פעמים והקלה המון לשחרור השרירים אשר נתפסו כתוצאה מאימון. חשוב לציין, כי עליכם להיוועץ עם הרופא בטרם מריחת המשחה משום שיש לה תופעות לוואי והיא אינה מתאימה לאלרגנים, נשים בהריון, מניקות ועוד כמה דברים.

בואו לאימון כושר משחרר

עיסוי מפנק – עיסוי זהו משהו מומלץ שתמיד כיף לקחת אותו בחשבון, במיוחד לאחר אימון חזק שעשיתם בעצמכם או עם מאמן כושר אישי שבסיומו אתם ממש תפוסים. מטרת העיסוי בין אם זהו קלאסי, רקמות עמוק או אבנים חמות היא קודם קל להרגיע את הגוף ואת המתחים שלו ויחד עם זאת להזרים דם להקל על השרירים התפוסים. המלצה למעסה מומלץ, כדאי שתשאלו בני משפחה או את החברים שלכם משום שזוהי ההמלצה הטובה והאמינה ביותר שתוכלו לקבל בנושא.

אימון בדרגה עצימות נמוכה יום למחרת – בהנחה ואתם תפוסים ומתחזק לכם לשחרר את השרירים התפוסים, תדאגו לבצע הליכה או ריצה קלה או אפילו פעילות אירובית בעצימות נמוכה התאפשר זרמת דם לאזורים התפוסים ובכך תקל על הכאב. יחד עם זאת, תוכלו לבצע אימון משקולות או מכשירים כנ"ל בעצימות נמוכה משום שהזזת השרירים והמפרקים תסייע בהקלת הכאבים.

פרסונל פיט – אימוני כושר לגברים ולנשים עד הבית או בפארק

>>>לכתבה אחרת  "איך להתאמן נכון בחדר כושר" תלחצו כאן