תאמינו בעצמכם

האם מותר לעשות ספורט כל יום?

שאלה מאוד נפוצה אשר שואלים אותנו היא: "האם מותר לעשות ספורט כל יום?" התשובה שלנו תהיה: תלוי מהן המטרות שלכם? כמה זמן פנוי יש לכם? מהם סדרי העדיפויות שלכם בחיים? כיצד אתם חושבים שהספורט משפיע על אורח החיים שלכם?

שימו לב, כי השאלה הזאת היא מורכבת למדי וגנרית מכדי שנוכל לענות עליה עבור כולם. אנחנו בהחלט יכולים להמליץ, לכוון, לרשום מספר כללים מנחים וכיווני מחשבה עבורכם אבל בסופו של יום אתם תחליטו.

מגוון פעילויות ספורט לדוגמא

מספר סיבות למה מומלץ לעשות ספורט?

שיפור מצב הרוח – ידוע כי פעילות גופנית מסייעת ותורמת לשיפור מצב הרוח, כלומר אם אנחנו מצוברחים (זה קורה לטובים ביותר) נעדיף לעשות קצת כושר כדי שישתחררו אנדורפינים אשר "ירימו" לנו את מצב הרוח.

שיפור הכושר הגופני – התמדה מידי יום או מספר פעמים בשבוע בפעילות גופנית תוביל לשיפור משמעותי ברמת הכושר הגופני שלכם. לדוגמא: אם יש לכם יעד לרוץ 10 קילומטרים רצוף ואתם תשקיעו ותתאמנו מידי יום אתם תראו שינויים משמעותיים אצלכם במהלך האימונים.

שבירת שיגרה – כולנו, בני האדם נשאבים אל תוך "מרוץ החיים" למשל: בית, עבודה, משפחה, זוגיות, חברים, בילויים ובסופו של יום אנחנו שוכחים מעט את עצמנו. אימוני כושר סדירים יאפשרו לכם לצאת מהשיגרה הלחוצה וכמובן על הדרך את תעשו משהו בשביל עצמכם שהוא רק שלכם.

שיפור הישגים בחיים – לרגע אתם תרימו גבה ותחשבו מה קשור? איך זה תורם לנו בעוד דברים בחיים? מחקרים רבים הצליחו להראות כי קיימת קורלציה בין התמדה בספורט לבין שיפור הישגים בחיים. הכוונה שיפור בעבודה, בהצבת יעדים ובזוגיות. ספורט גורם לנו להיות מאושרים, מכאן שאם "האני שלנו" מאושר אנחנו אדם שמח יותר, ואם נהיה שמחים ומאושרים גם הסובבים שלנו ייהנו מזה וגם אנחנו.

האם מותר לעשות ספורט כל יום בכלל?

הדבר תלוי במטרות, בצרכים, בזמן, בסדר העדיפות בחיים המשתנים מאדם לאדם. אבל, בוא נצא מנקודת הנחה שלכולנו יש זמן פנוי של 4 שעות שבועיות שאותן אנו מקדישים לספורט וזהו מינון נהדר.

הסבר תמצאו את נקודת האיזון בין הפעילות הגופנית לבין ההשתלבות שלה בחיים שלכם. אם תגזימו מידי זה "ישתלט" עליכם ותהיו בבעיה, אם לא תעשו בכלל אתם תעלו במשקל ולעיתים תהיו מצוברחים.

כמו הרבה דברים בחיים גם בהיבט של אימוני כושר אתם צריכים להשתמש "באיזונים ובלמים" וכשאתם מרגישים שזה טו מאצ' פשוט תעשו הפסקה קטנה בה תטענו מצברים.

הכתבה נכתבה על ידי רונן סין – מאמן כושר אישי בתל אביב עם ניסיון של שנים שיגרום לכם לזוז עם חיוך ולהתמיד בספורט.