פעילות גופנית לגיל הזהב

פעילות גופנית לגיל הזהב

עם הזמן השלד שלנו נעשה חלש יותר וגופנו רפוי יותר, כאן נכנס לתמונה הנושא של פעילות גופנית לגיל הזהב. במילים אחרות, כאשר מתבגרים גופנו נעשה חלש יותר ולכן מומלץ ואף רצוי לעבוד עליו ולחזק אותו בפעילות גופנית מותאמת.

סוגים שונים של פעילות גופנית מומלצת לגיל הזהב

פעילות גופנית בונה עצם – הכוונה לתרגילים בהם נבצע מעין עומס מכאני על העצמות של דחיסה בעיקר למשל: לחיצות עם כדור, תרגילי סקוואט, רצועות TRX וכל מה שפועל על הרכיב הדחיסתי

תרגילי מתיחות – יש לבצע תרגילי מתיחות באזורים היותר רגישים אצל אוכלוסיית גיל הזהב כמו: מפרקי הירך, עמוד השדרה ושרירי הרגליים.

אימוני התנגדות בעצימות מתונה – ניתן לעשות תרגילים בעזרת משקולות וגומיות התנגדות, אם כי הדגש החשוב ביותר הוא לבצע זאת בעצימות סבירה וללא עומסים חדים.

פעילות אירובית ללא לחצים מוגזמים על הגוף – ניתן לבצע הליכות בקצב איטי-בינוני, רכיבה על אופניים סטטיות, לחתור במכשיר החתירה ואף לשחות בבריכה או בים. רוב הפעילויות הספורטיביות שתוארו כאן הן בעלות אימפקט נמוך (הלחץ על המפרקים בגוף) ולכן הן הכי מומלצות.

הזמינו אימון כושר לגיל הזהב

על מה לשים דגש באימון כושר לגיל הזהב?

לברר הכל – חובה עלינו כאנשי מקצוע לדעת את כל ההיסטוריה הרפואית-ספורטיבית של הצד השני למשל; נקעים, שברים, בלטים, כאבים באזורים ספציפיים, מטרות, בדיקות דם, בעיות מפרקים.

להתאים אימון מדויק לפי הממצאים – בהתאם למה שנאמר בסעיף הקודם על ידי הצד השני, עלינו לקיים אימון מדורג בהתאמה למשל; פעילות גופנית בונה עצם, חיזוק הרצועות סביב השבר שארע בעבר, אימוני כושר מתונים בדופק נמוך, חיזוק הגב התחתון ומפרק הירך.

להיות זהירים וסבלנים – כמאמני כושר אישיים נמרצים ודינמיים עלינו לקחת בחשבון כי אוכלוסיית הגיל השלישי בגילאים המתקדמים סביר להניח שתהיה מעט יותר איטית לכן, חשוב מאוד לנהוג בזהירות ובסבלנות ולהסביר כל צעד וכל תרגיל גם אם צריך 10 פעמים לטובת הבנה מוחלטת של הצד השני.

האם פעילות גופנית לגיל הזהב מומלצת?

מחקרים רבים, מצביעים על כך שפעילות גופנית לגיל השלישי תורמת רבות ב-3 היבטים:

בהיבט הפיזי – חיזוק המפרקים, חיזוק השלד, חוסן בריאותי משופר יותר, האטה של דלדול בריחת העצם, שיפור טווחי התנועה בגוף.

בהיבט הנפשי – פעילות גופנית משחררת אנדורפינים שכן משפיעים על מצב הרוח והופכים אותו למרומם יותר.

בהיבט החברתי – התעמלות אצל גיל הזהב מתבצעת בדרך כלל בקבוצות דבר התורם המון לכל הנושא החברתי שם אפשר לפגוש בחברים חדשים או אולי אפילו בזוגיות חדשה.

לסיכום, מחקרים רבים מצביעים על כך שפעילות גופנית לגיל הזהב תורמת מאוד לחיזוק העצם, לחיזוק השלד והשרירים, משפרת טווחי תנועה, תורמת למצב הרוח ולחיי החברה.

>>>למעבר לדף הבית מוזמנים ללחוץ כאן ואילו לתאם אימון עם מאמן כושר אישי תלחצו פה