האם פעילות גופנית מונעת מחלות?

בכתבה הבאה, ננסה לענות על השאלה: "האם פעילות גופנית מונעת מחלות?" ברמה הכי מקיפה ועניינית שיכולה להיות. מתן התשובה נתמך על ידי מאמרים אקדמיים מחו"ל, בשילוב של מאמרים מישראל.

לפני שתמשיכו לקרוא, אנו יכולים לומר לי כי פעילות גופנית מסייעת במניעת מחלות ומי שעושה ספורט ברוב המקרים יצמצם את סיכויו לחלות או ימזער סיכונים וסיבוכים כגון: מחלות לבביות, יתר לחץ דם, טרום סכרת וסוכרת מסוג 2, הורדת כולסטרול, אוסטיאופורוזיס ומחלות שריריות.

מחקרים רבים מצביעים על כך שספורט מאריך חיים, מונע מחלות ואפילו הרופאים ממליצים לחולים רבים לעסוק בפעילות גופנית – "התרופה הטבעית לריפוי הגוף". צוות פרסונל פיט, רוצה לאחל לכם הרבה בריאות.

רכיבה על אופניים נחשבת לספורט מעולה

מספר דוגמאות לתרומתה של הפעילות הגופנית על גופינו

פעילות גופנית מורידה לחץ דם

בזמן פעילות ספורטיבית בדופק גבוה (אימון אירובי) מתרחש בגוף תהליך התרחבות של כלי הדם, אשר מאפשר לזרם הדם לזרום בצורה טובה יותר. כאשר הדם זורם ליתר המערכות בגוף בצורה חלקה יותר, זה מקטין את הסיכוי לסבול מיתר לחץ דם.

פעילות גופנית מורידה כולסטרול

פעילות גופנית גורמת להעלאה של הכולסטרול הטוב (HDL) על ידי סילוק הכולסטרול הרע (LDL) מהדם אל התאים בגוף. ההמלצה היא לשלב בין פעילות אירובית לאנאירובית לקבלת התוצאות המרביות והטובות ביותר. חשוב להתמיד ולהקפיד על פעילות גופנית סדירה ולא לחפף – זוהי הבריאות שלכם בסופו של דבר.

פעילות גופנית למניעת סוכרת

פעילות גופנית משפרת את הערכים הגליקמיים לטובה, על ידי העצמת הספיגה של השרירים לאינסולין. במילים אחרות, היא גורמת להורדת רמות הגלוקוז בדם ע"י "ניקוי" הסוכרים מזרם הדם והעברתם לשימוש שרירי. התוצאה: פחות סוכר הזורם בזרם הדם ומכאן פחות סיכון לחלות בסכרת או מזעור נזקים עתידיים.

פעילות גופנית מונעת דיכאון

התרופה הטבעית הטובה ביותר לאנטי דיכאון זוהי פעילות גופנית, שכן במהלכה הגוף נהנה משחרור של אנדורפינים ועליה ברמות הסרוטונין. כתוצאה מכך, אנו נרגיש שמחים ונרגשים יותר. חושב לשים לב, כי דיכאון זוהי מחלה ולעיתים יש מספר רמות על כן שווה להיוועץ עם רופא או פסיכיאטר במקביל לזה שאתם עושים כושר.

פעילות גופנית למניעת מחלות לב ושיקום

כל מי שעוסק בספורט בין אם מדובר בפעילות אירובית ואנאירובית, סיכוייו לחלות במחלות לבביות הינן נמוכות הרבה יותר מכאלו שלא עושים ספורט בכלל. ועוד בהקשר זה, אנשים אחרי ניתוחי מעקפים למשל נוטים לעשות שיקום לאחר האירוע הכולל פעילות גופנית על בסיס יומי, שלאחר מכן סביר להניח שתהיה קבועה לאורך הזמן (כדי למנוע מצבים לחלות בהמשך).

פעילות גופנית למניעת אוסטאופורוזיס

עם הגילאים המאוחרים נוטה להופיעה בגוף האדם תופעה שכיחה של דלדול עצם – אוסטאופורוזיס שכתוצאה מכך העצמות בגוף נחלשות והופכות לחלולות יותר, ואז הסיכוי לשברים הינו גבוה הרבה יותר, מאדם שלא סובל מאוסטיאופורוזיס. קיימים תרגילים מעולים המשפרים את צפיפות העצם אותם תוכלו לעשות עצמאים או אפילו להירשם לשיעורים. במקביל, כדאי מאוד לקבל המלצות מהרופא המטפל באם צריך טיפול תרופתי.

לסיכום, כפי שקראתם פעילות גופנית מונעת מחלות רבות ורופאים רבים ממליצים על כך! לכן הקדימו תרופה למכה והתחילו להתאמן עוד היום, כי זה ישפר לכם את איכות החיים, את מצב הרוח ואת המראה החיצוני.

» לכתבה התומכת בדברים שנכתבו תכנסו לכאן

»» לכתבה נוספת לחצו על "7 סיבות למה חשוב לעשות ספורט"