כדור כדורגל על הדשא

איך לא לעלות במשקל בתקופת המונדיאל?

תקופת המונדיאל זוהי תקופה היסטרית בת חודש ימים של אקשן, צבעוניות, דגלים, אוהדים, שחקנים, עבירות, פנדלים, כרטיסים והרבה כדורגל משובח עם ים של נשנושים ברקע כחלק מצפייה במשחקים המרתקים.

לכן כדי "למזער נזקים" ולעלות במשקל כמה שפחות או אפילו להישאר באותו המשקל, חשבנו שיהיה נחמד לתת לכם מספר טיפים, אשר יעזרו לשמור על משקל תקין וסביר ולהעלות פחות קילוגרמים, אז קחו לכם הפסקה במחצית לקרוא את הטיפים הללו.

7 טיפים "בועטים" שיעזרו לכם לשמור על משקל תקין במונדיאל

כמות סבירה של בירה ונאצ'וס

1. תקנו מראש פחות נשנושים

כל בית בישראל ובעולם בכלל נוטה לנשנש בזמן משחקי המונדיאל ובכמויות רבות כמו: אלכוהול ובירות, פיצוחים מכל הסוגים, חטיפים, גלידות ומאכלי מיקרו מהירים. לכן מלכתחילה, "תגבילו" את עצמכם בתהליך הקניה שלכם, ותקנו פחות נשנושים אשר יגרמו לכם ללעוס ולבלוס ולעלות במשקל.

2. תגבילו את עצמכם בכמויות

לא אמרנו לא לאכול בכלל, אבל כן להגביל בכמויות. יש לכך מספר פתרונות: מראש לקנות כמות קטנה מהרגיל רק לטעם ולחוויה כחלק מההתניה הקלאסית של הצפייה במונדיאל (תקנו פחות גרם של גרעינים), תפצחו או תאכלו בכלי קטן מהרגיל ולא בקערת אקסטרא לארג' ענקית (כנ"ל כלי קטן שומר על כמות סבירה לעומת קערת ענק).

3. ביום בו יש משחק לכו לאימון

תקופת המשחקים ידועה מראש, כלומר על ידי מבט חטוף בעיתון או בשיטוט אינטרנטי תוכלו לדעת מי משחק? מתי משודר המשחק? ואיפה משחק? כלומר, עצם העובדה שאתם יודעים את התאריכים המדויקים אתם תוכלו להתכונן לקראתו. לדוגמא: ביום שיש משחק, לכו לאימון ותדאגו לשרוף כמות קלוריות נכבדת, ככה שכאשר אתם תאכלו פחות תרגישו "רגשות אשם".

ירקות בריאים

4. תנשנשו בריא

אם כבר אתם מנשנשים אז תנשנשו בריא. הכוונה תכינו לעצמכם פלטת ירקות יפה וצבעונית שהערך הקלורי הוא ממש לא גבוה וזה נחשב לנשנוש בריא. כמו כן, אם חסרה לכם תחושת "הקראסט" שיש בפיצוחים אתם תמיד יכולים לקחת ירק ולשים אותו בתנור שיפצפץ לכם בפה כמו: נשנוש בטטה מתובלת וקראסטית, או קולורבי צלוי בתנור.

5. תרבו בשתיית מים

כאמור מים ידועים כדבר בריא מאוד לגוף, ויחד עם זאת עם שותים הרבה "הקיבה שבעה ונפוחה יותר" מה שמצמצם את תחושת הרעב הכבד בזמן המונדיאל. פתרון נחמד הוא לשתות לפני המשחק כמה כוסות של מים (אל תגזימו כמובן), וככה תרגישו "יותר נפוחים" מה שיגרום לכם פחות לאכול בצורה מוגזמת כי אתם כבר מלאים.

6. תשקלו את עצמכם מדי שבוע

תמיד תדאגו להישאר בפוקוס ובשליטה, הכוונה תשקלו את עצמכם כל שבוע כדי להבין האם אתם במשקל גוף הרגיל או שהעליתם. אם אתם במשקל הרגיל שלכם, סימן שעד עכשיו אתם מהממים אז תמשיכו ככה. ואם העליתם במשקל, זה צריך להדליק אצלכם נורת אזהרה שלפיה עליכם לפעול לפי הכללים שלמעלה.

7. אל תדחו ותגידו יהיה בסדר אחרי המונדיאל

אל תהיו דחיינים מהסוג של "עוד מעט המונדיאל מסתיים ואני יאכל בריא", תקדימו תרופה למכה ותתרכזו "בכאן ועכשיו". המשחקים הם כרגע בהווה ואתם צריכים לפעול בהתאם, חודש ימים זוהי תקופה בה ניתן להעלות המון במשקל אתם תופתעו לגלות זאת מהר מאוד. לכן אל תדחו דברים, ותטפלו בהם כעת בהתאם לדגשים שרשמנו לכם.

לסיכום, תקופת המונדיאל זוהי תקופה מהממת של מעין אסקפיזם ממירוץ החיים, הנמשכת 30 ימים. אז לכו תיהנו, תתרווחו לכם על כורסאת העיסוי המפנקת ותנשנשו  בצורה מושכלת.

»» לכתבות נוספות כנסו לדף הבית שלנו בלחיצה כאן