חדר כושר

איך להתאמן נכון בחדר כושר?

להתאמן במכון כושר כולם יודעים, אבל איך להתאמן נכון בחדר כושר מבלי להסב נזק או פציעות מיוחדות את זה לא כולם יודעים… ולכן על זה נדבר היום. אנחנו יוצאים מנקודת הנחה, כי כולם מתחילים לכן הדברים פחות רלוונטיים לחבר'ה המתאמנים שנים רבות.

פאורליפטניג

איך להתאמן נכון בחדר כושר ולצאת מזה בשלום

עבדו על פי סרגל מאמצים – אל תמהרו כי החיפזון מהשטן..כלומר תתחילו להתאמן בעומסים קלים, לאחר תקופה הגבירו את העומס לבינוני ורק שממש תהיו חזקים ותרגישו כי הגוף שלכם מספיק חזק לשאת עומסים גבוהים אתם רשאים לנסות זאת.

תתאמנו לפי תכנית אימונים – תקבעו לעצמכם במכון כושר בו אתם מתאמנים בנית תכנית אימונים עם מאמן כושר אישי, אשר יעבור אתכם על ההיסטוריה הרפואית והספורטיבית שלכם ובהתאמה יבנה לכם תכנית הבנויה מתרגילים, מכשירים, עמוסים המותאמים אך ורק לכם.

אל תהיו מושפעים מאחרים – תמיד יש נטייה להסתכל "בדשא של השכן" ולחשוב שהוא ירוק יותר. כלומר, אם אתם רואים מתאמנים אחרים בחדר כושר המרימים משקולות גבוהות מכם או התרגילים שהם עושים ממש נראים מדליקים אל תתפתו לחקות אותם. מאחורי כל מתאמן עומד סיפור אחר, למשל: כאלו המתאמנים שנים רבות ומסוגלים, כאלו שהם ספורטאים ועוד דוגמאות. אחרת, תיפצעו וחבל.

רוצה תכנית אימונים בתשלום לחדר כושר

תתאמנו בחלון זמן סביר – אל תגזימו ותתאמנו שעתיים שלוש או אפילו יותר, תגיעו למכון ל-45 דקות עד 90 דקות גג ולא מעבר. תמצאו את המינון והסדר הנכון לאימון שלכם. לאורך זמן אימונים ארוכים שוחקים את הגוף ולעיתים את הנפש ואתם לא רוצים בכך.

תגוונו בחוגים מידי פעם – לעשות כל הזמן את אותו המכשיר או את אותו התרגיל זה עם הזמן שוחק, לכן די לצאת ממעגל השחיקה ולא להישאב אליו תדאגו לגוון בחוגים מעניינים שהמכון מציע לכם כחלק מעסקת החבילה, למשל: סדנת בטן, שיעור ספינינג או שיעור מתיחות. אתם תופתעו לגלות כי לעיתים הגוף שלנו זקוק לזה "והצימאון" להיות פתוחים לדברים חדשים זה דבר אדיר שצריך ליישם.

תשנו את אופי האימון – גם אם יש לכם בראש סדר קבוע או תכנית קבועה, אל תהססו לשנות זאת לאחר תקופה מסוימת. הגוף שלנו בכלל והנפש בפרט זקוקים לשינויים כאלו, ולעיתים שווה מאוד לצאת מאזור הנוחות בו אנו נמצאים. את השינויים בצעו בעצמכם, אך השתדלו טרם השינוי להתייעץ על כך עם אחד המדריכים במשמרת.

לסיכום, על פניו להגיע למכון כושר ולהרים משקולות זאת נראית משימה מאוד קלה אבל אם רוצים להתמיד לאורך זמן ולא לספוג פציעות ספורט חשוב לעשות זאת בצורה מושכלת. בהצלחה חברים,

>>>לפרטים נוספים  "איך לבחור חדר כושר" תלחצו כאן

PERSONAL FIT – אימוני כושר אישיים בליווי צמוד לאורך האימונים