נעלי נייקי טובות להליכה

האם הליכה מרזה?

הרבה מן הלקוחות שלנו שאלו אותנו אינספור פעמים: "האם הליכה מרזה?" ובכן התשובה היא בוודאי שכן. בהמשך הכתבה נמנה את ההסבר המלא לכך שנתמך ע"י מחקר רלוונטי, אשר מטרתו העיקרית הייתה לאשש את הטענה: האם קיימת קורלציה בין הליכה לבין ירידה במשקל?

כמובן שאם אתם עדיין לא משוכנעים או רוצים לשאול שאלות נוספות אתם תמיד מוזמנים ליצור עמנו קשר דרך כתבות המייל או בתיבה הרלוונטית באתר ואחד מנציגינו ישמח לעמוד לרשותכם.

האם הליכה מרזה ומשפיעה על ירידה במשקל?

בהחלט כן! כל פעילות אירובית באשר היא בין אם זאת הליכה, ריצה, שחיה, רכיבה על אופניים, קפיצה על חבל וכל מה שנכלל בהגדרה תחת פעילות אירובית מסייעים בזירוז של שריפה קלורית ובכדי להגיע לתוצאות טובות עליכם להשכיל ולאכול נכון ומסודר. חשוב לציין, כי לכל פעילות קיימים היתרונות שלה כלומר: ישנם אנשים אשר יעדיפו פעילות אירובית אחת בשל: עניין, גיוון, שריפה קלורית ויכולות גופנית.

לדוגמא מאומן א' יעדיף לבצע הליכה כל יום במשך 60 דקות, בעוד שמאומן ב' יעדיף לרוץ כל יום 20 דקות. מבחינת השריפה הקלורית בהנחה וקצב ההליכה הינו חצי מקצב הריצה, הרציונאל אומר כי השריפה הקלורית תהיה בספקטרום דומה (לא בהכרח זהה).

האם שורפים קלוריות רק אחרי שעה של הליכה?

התשובה היא בוודאי שלא! מאותה השנייה שהתחלתם לצעוד אתם שורפים קלוריות. מספר הקלוריות משתנה בשל מספר גורמים: קצב, משך הפעילות, תנאי הפעילות (מישור, עליות, ירידות). אז הסירו דאגה מליבכם והשתדלו לעשות הליכות ע"ב יומי כי התרומה לחיים בריאים יותר היא נהדרת.

הליכה או ריצה מה עדיף?

אין תשובה חד משמעית בהקשר זה, משום שיכול להיות אדם כבד משקל למשל שלא סובל ריצה, כי זוהי גורמת לו לכאבי מפרקים, להזעת יתר, לאי נוחות בגוף והוא מרגיש חוסר ביטחון כשהוא רץ. במקרה זה, יעדיף אדם זה לעשות הליכה מתונה ומדורגת אשר לא תסב לו כאב במפרקים ואיתה הוא מרגיש טוב יותר. לעומת זאת, קיים אדם עם היסטוריה ספורטיבית מפוארת שרגיל לפעילות אירובית עצימה וכי אם יבצע הליכות הוא לא ירגיש כי הוא מתאמץ מידי, לכן במקרה הנוכחי הזה יעדיף לעשות ריצות כמובן.

כמה פעמים בשבוע מומלץ לבצע הליכה?

אין מחקר המצביע על תשובה חד משמעית בנושא, אבל הנחת היסוד אומרת כי מומלץ שכל אחד או אחת ימצאו את נקודת האיזון שלהם מבחינת הליכה ולפיכך ילכו X פעמים בשבוע לפי היכולות האישית-גופנית שלהם ובהתאם ללוחות הזמנים בהם הם פנויים.

>>>לפרטים נוספים כנסו למחקר ולכתבות נוספות בקרו פה