פעילות גופנית להייטקיסטים: המדריך הקצרצר לאיש ההייטק

בכתבה הבאה, תמצאו מידע על פעילות גופנית להייטקיסטים למשל: נדבר על עולם הייטק כאשר נמנה את היתרונות המרובים לצד הפיתויים הרבים בדרך העלולים להוביל לסכנות בריאותית מחד, ומאידך ננסה לתת מענה הולם להייטקיסטים הנמצאים מול המחשב רוב שעות היום (9 עד 14 שעות) בכך שנמנה מספר טיפים לפעילות גופנית לאנשים היושבים המון זמן מול המחשב, וכמובן נציג הדגמות חיות של תרגילי כושר מומלצים.

חשוב להבהיר כי אין לנו אינטרס להשמיץ את עולם ההייטק, אלא מטרתנו לשים לך מראה מול הפנים אשר תציג לך את המציאות היומיומית בה רוב האנשים נמצאים. המטרה שלנו היא להראות לך כיצד תוכל לבצע אדפטציה נהדרת בין עולם ההייטק (המחשב) לבין העולם הגופני (הגוף שלך).

איש הייטק אוחז בראשו

איך ניראה יום של עובד הייטק ממוצע?

  • ישיבה ממושכת מול המחשב בסביבות 10 שעות ומעלה בממוצע
  • לחץ סיזיפי של עבודה ממושכת, אכילה בריאה בחדר האוכל לצד נשנושים עם הקפה
  • סוף יום מלווה בכאבי צוואר, גב, כתפיים, כרס שגדלה, כאבי עיניים וקיים קושי מלהמשיך במטלות היומיומיות

עם הזמן, אותה שיגרה "תשתלט" עליכם ואת זה אתם לא רוצים…אלא המטרה שלכם היא לשנותה לחיוב. כיצד אתם שואלים את עצמכם? תעשו פעילות גופנית (אחת מהפעולות החשובות מנקודת המבט שלנו).

איזו פעילות גופנית מומלצת להייטקיסטים?

  • תצאו להליכה או ריצה – תדאגו לנקות את הראש מהלחץ המנטלי ע"י ריצה או הליכה מהירה במקום שאתם אוהבים. כמובן תדאגו לעשות זאת ללא הטלפון (המסיח מחשבות ולעיתים אף מטריד), ועם נגן מוזיקה משובח ובו פלייליסט שירים שאתם אוהבים או אפילו הרצאות מעניינות של טד.
  • לכו לחדר כושר – תדאגו לעשות אימון או בתחילתו של יום עבודה או בסיומו ואל תתעצלו. זאת אומרת, קחו איתכם ברכב תיק ובו תשימו נעלי ספורט, ביגוד נעים ונוח, ואיזה חטיף אנרגיה. המטרה שלא תעברו בבית לאחר העבודה, ותתרצו במיליון תירוצים למה לא יצא לכם ללכת. פעילות גופנית ידועה כשתורמת לתחזוקת הגוף, מורידה את הסטרס ומשחררת אנדורפינים.
  • יוגה בים – חשוב לעיתים לדעת להתנתק לזמן מה ממירוץ החיים, מהלחץ הסזיפי בעבודה, ומהשגרה הטובענית ואז זה אפשר לעשות בים (אמנם לזמן מוגדר אבל זה מעין איפוס של כל המערכות בגוף). תסעו עם הרכב לחוף ים שאתם אוהבים או בעל קונוטציות חיוביות לכם, שם תפרשו סדין או מזרון, עשו מספר תרגילי יוגה תוך מבט חטוף בגלים וזהו זה "תספגו אווירה". אתם תופתעו לגלות כמה זה יזין אתכם באנרגיות חדשות ורעננות.

תרגילי כושר מומלצים לאנשי הייטק היושבים שעות ממושכות מול צג המחשב

*אלו תרגילים גנרים, כלומר אם אתם סובלים מבעיה נקודתית כדאי שתיגשו לראות איש מקצוע מתאים*

תרגילים לחיזוק הצוואר

תרגילים לחיזוק חגורת הכתפיים

תרגילים לעיניים עייפות

תרגילים לסובלים מכאבי גב תחתון

תרגילים מומלצים לסובלים מבעיות בשורש כף היד

»» הכתבה נכתבה על ידי רונן סין – מאמן כושר אישי מתל אביב מצוות פרסונל פיט בעל ידע וניסיון באימוני הייטקיסטים