בלוג - מאמרים אחרונים

20 סיבות למה חשוב לעשות ספורט

בכתבה הבאה אנו נמנה 20 סיבות למה חשוב לעשות ספורט שכדאי שתכירו אותן מקרוב, כי מדובר בסיבות סופר חשובות לא רק מבחינת מראה ואסתטיקה אלא קיימות סיבות חשובות נוספות למה ספורט בריא לגוף ולנפש.

ההמלצה שלנו היא לעשות ספורט לפחות 3 פעמים בשבוע למשך שעה כל פעם, כאשר כל פעם לגוון באימונים: אירובי, כוח, חוגים, בחוץ. המטרה בגיוון היא ליצור עניין וסקרנות כל פעם מחדש על מנת שלא יימאס לכם מהר.

מדגים למתאמנת שלו שכיבות שמיכה

20 סיבות למה חשוב לעשות ספורט בחיים

  • מרים את מצב הרוח ועושה אותנו שמחים – פתרון מעולה, אם אתם נמצאים במצב רוח לא הכי טוב לכו תתאמנו ואתם תרגישו בהבדל הגדול. או שאם אתם במצב רוח חיובי, האימון ירים אתכם עוד יותר. הכל הודות לשחרור האנדורפינים שמתרחש אצלכם בגוף.
  • משפר את יכולות הלמידה והקואורדינציה – יעזור לכם לתרגל תנועות נכונות יותר, נקיות יותר ועל הדרך את היכולות המוטוריות שלכם.
  • מחזק את הביטחון העצמי – לרוב, נושא המראה החיצוני שלנו הולך יחד עם הביטחון העצמי שלנו. לדוגמא: תתאמנו תקופה במכון, תרימו משקולות ותעשו מכונות, הגוף שלכם יתחטב ויעלה מסת שריר ואיתם יחד גם הביטחון יעלה. מכאן שיש קשר בין פעילות גופנית לחיזוק הביטחון העצמית.
  • תורם לפעילות המוחית – זה ידוע שפעילות גופנית עוזרת לנו לחדד את החושים, להרגיש יותר, וכמובן לשמור על פעילות מוחית נאותה וחדה.
  • משפר אותנו מבחינה מנטלית – זה ידוע כי גוף מחובר לנפש, כלומר נרגיש טוב מפנים ובוודאי שניראה טוב מבחוץ.
  • מסייע למערכת החיסונית – אדם שמתאמן בצורה סדירה, יהיה לרוב בריא יותר מאדם שלא מתאמן. חוסר בפעילות יוביל להשמנה, לשרירים חלשים, לנפש חלשה ואיתם יגיעו המחלות.
  • מפיג מתחים – רוב בני האדם לחוצים מאוד במהלך חייהם, היות ויש בית לתחזק, ילדים לגדל, מטלות ע"ב יומי והתמודדויות בעבודה. הספורט ידוע כמשהו שעוזר לנו להפיג את המתח, כי הרעיון הוא "לנתק" הכול שאנו מתאמנים.
  • אנטי אייג'ינג אפקט – מאט את קצב ההזדקנות במידה מסוימת, כלומר אישה שמתאמנת ופעילה בחייה תראה חטובה עם גוף אסוף ומוצק מה שיגרום לאפקט שהיא נראית צעירה יותר מגילה האמיתי.
  • עוזר בשינה טובה יותר – אחרי אימון חזק הגוף שלנו  עייף יותר ומכאן שאנו נלך לישון מהר יותר בדר"כ מיום ללא פעילות.
  • מחזק את המפרקים – בזמן מאמץ השרירים, הגידים, הרקמות, העצמות והמפרקים פועלים ומתחזקים.

  • תורם במניעת מחלות – תורם רבות לחיזוק המערכת החיסונית, משפיע לטובה במניעת תחלואות כגון: יתר לחץ דם, שומנים בדם, מחלות לב וסכרת. כמובן שחשוב לשלב אכילה סדירה ובריאה לצד האימונים כדי להגיע לתוצאה המירבית.
  • מעודד תזונה נכונה – לרוב זה מגיע יחד כחבילה אחת, זאת אומרת אדם שמתאמן יקפיד לאכול בצורה יותר מסודרת במהלך היום יום שלו.
  • מעודד יציבה נכונה – בין אם מדברים על שרירי הבטן והליבה, לצד חגורת כתפיים ישרה וגב זקוף שאיתם מגיעה מודעות גבוהה יותר.
  • מזרז את זרימת החמצן לתאים בגוף – כשהגוף שלכם מתאמץ, הלב פועם מהר יותר, ויש זרימת דם גבוהה מהרגיל לשרירים ולכל המערכות בגוף, ואיתם גם החמצן.
  • חיזוק "האני" שלכם -- אדם או אישה אשר מרימים משקולות אוטומטית מרגישים חזקים יותר, ומכאן אם נרגיש חזקים מבחינה חיצונית תהיה לכך השפעה מסוימת על ההרגשה הפנימית המוחבאת אי שם.

בחורה אחרי אימון לבושה בבגדי ספורט

  • תורם למראה החיצוני – הדבר הכי נפוץ שניתן לומר על ספורט הוא שיש לו תרומה רבה בתהליך ההרזיה ובשמירה על מראה אסתטי. אבל לא רק בהיבט של הרזיה, אלא עיצוב הגוף, חיזוק השרירים ופיתוח מסת שריר.
  • מפגש חברתי -- בהרבה מקומות כמו חדרי כושר, סטודיוס וחוגים למיניהם נוצרות "קליקות" רבות בין המתאמנים השונים, אשר להם נושא במשותף והוא האימון. הקליקות יוצרות שיח, עניין, חיבור ואפילו מערכות יחסים בינאישיות במקרים מסויימים. לכן עזבו אתכם מאפליקציות דייטים, לכו על הדבר האמיתי – דייט בחדר הכושר.
  • אסקפיזם מבעיות טריוויאליות -- הזמן בו אנחנו מתאמנים הוא בלעדי שלנו, מעין איחוד מושלם וסינרגיה הדדית בין גוף ונפש. הדבר גורם לשיכחה ומעין "בריחה" מהבעיות שלנו והתרכזות "בכאן ועכשיו". נכון שזהו לא הפתרון "לשכוח בעיות", אבל דרך מצוינת היא לא לחשוב עליהן כל הזמן, ובזמן האימון דבר זה קורה הלכה למעשה.
  • משפיע על האנרגיה – מחקרים רבים, מצביעים על כך כי אדם פעיל אשר מתעסק בפעילות גופנית בחיי היום יום שלו יהיה ערני ואנרגטי בצורה משמעותית, להבדיל מאדם אחר שלא מתאמן שסביר להניח שיהיה עייף במהלך יומו. בקיצור, מתחשק לכם לעוף? להרגיש שמחים ואנרגטיים ופחות תשושים? התשובה היא לעשות ספורט.
  • תורם לדיוק ונמרצות בעבודה – קחו למשל: עובד הייטק או עובד במשרד, אשר נמצאים רוב היום בסביבת עבודה שאינה דינמית ומבלים את רוב שעות היום מול המחשב. קחו אותם לחדר כושר, תצאו איתם להליכה בפארק או אפילו לריצה בים ואתם תקבלו אדם חדש ואחר לגמרי. הסיבות לכך: ספורט משחרר אנדורפינים, גורם לניתוק מחיי העומס ומצפה את מוחנו ונפשנו בשכבת הגנה חדשה ומרעננת.

צרו קשר

מאשר/ת קבלת חומר שיווקי מ PERSONAL FIT

כל הזכויות שמורות ©2016 פרסונל פיט - אימוני כושר אישיים בפריסה ארצית | ברוריה 6, רמת גן | תנאי השימוש |
Call Now Button
WhatsApp chat