בלוג - מאמרים אחרונים

20 סיבות למה חשוב לעשות ספורט

בכתבה הבאה אנו נמנה 20 סיבות למה חשוב לעשות ספורט שכדאי שתכירו אותן מקרוב, כי מדובר בסיבות סופר חשובות לא רק מבחינת מראה ואסתטיקה אלא קיימות סיבות חשובות נוספות למה זה בריא לגוף ולנפש.

ההמלצה שלנו היא להתאמן לפחות 3 פעמים בשבוע למשך שעה כל פעם, כאשר כל פעם לגוון באימונים: אירובי, כוח, חוגים, בחוץ. המטרה בגיוון היא ליצור עניין וסקרנות כל פעם מחדש על מנת שלא יימאס לכם מהר.

מדגים למתאמנת שלו שכיבות שמיכה

פעילות גופנית יתרונות

50 Reasons To Exercise (motivation)

  • מרימה את מצב הרוח ועושה אותנו שמחים – פתרון מעולה, אם אתם נמצאים במצב רוח לא הכי טוב לכו תתאמנו ואתם תרגישו בהבדל הגדול. או שאם אתם במצב רוח חיובי, זה ירים אתכם עוד יותר. הכל הודות לשחרור האנדורפינים שמתרחש אצלכם בגוף.
  • משפרת את יכולות הלמידה והקואורדינציה – יעזור לכם לתרגל תנועות נכונות יותר, נקיות יותר ועל הדרך את היכולות המוטוריות שלכם.
  • מחזקת את הביטחון העצמי – לרוב, נושא המראה החיצוני שלנו הולך יחד עם הביטחון העצמי שלנו. לדוגמא: תתאמנו תקופה במכון, תרימו משקולות ותעשו מכונות, הגוף שלכם יתחטב ויעלה מסת שריר ואיתם יחד גם הביטחון יעלה. מכאן שיש קשר בין פעילות גופנית לחיזוק הביטחון העצמית.
  • תורמת לפעילות המוחית – זה ידוע שפעילות גופנית עוזרת לנו לחדד את החושים, להרגיש יותר, וכמובן לשמור על פעילות מוחית נאותה וחדה.
  • משפרת אותנו מבחינה מנטלית – זה ידוע כי גוף מחובר לנפש, כלומר נרגיש טוב מפנים ובוודאי שניראה טוב מבחוץ.
  • מסייעת למערכת החיסונית – אדם שמתאמן בצורה סדירה, יהיה לרוב בריא יותר מאדם שלא מתאמן. חוסר בפעילות יוביל להשמנה, לשרירים חלשים, לנפש חלשה ואיתם יגיעו המחלות.
  • מפיגה מתחים – רוב בני האדם לחוצים מאוד במהלך חייהם, היות ויש בית לתחזק, ילדים לגדל, מטלות ע"ב יומי והתמודדויות בעבודה. פעילות גופנית ידועה כמשהו שעוזר לנו להפיג את המתח, כי הרעיון הוא "לנתק" הכול שאנו מתאמנים.
  • אנטי אייג'ינג אפקט – מאטה את קצב ההזדקנות במידה מסוימת, כלומר אישה שמתאמנת ופעילה בחייה תראה חטובה עם גוף אסוף ומוצק מה שיגרום לאפקט שהיא נראית צעירה יותר מגילה האמיתי.
  • עוזרת בשינה טובה יותר – אחרי פעילות אינטנסיבית הגוף שלנו  עייף יותר ומכאן שאנו נלך לישון מהר יותר בדר"כ מיום ללא פעילות.
  • מחזקת את המפרקים – בזמן מאמץ השרירים, הגידים, הרקמות, העצמות והמפרקים פועלים ומתחזקים.
  •  

This Is What REALLY Happens As You Start Exercising (Animated)

  • תורמת במניעת מחלות – תורם רבות לחיזוק המערכת החיסונית, משפיע לטובה במניעת תחלואות כגון: יתר לחץ דם, שומנים בדם, מחלות לב וסכרת. כמובן שחשוב לשלב אכילה סדירה ובריאה לצד פעילות גופנית כדי להגיע לתוצאה המירבית.
  • מעודדת תזונה נכונה – לרוב זה מגיע יחד כחבילה אחת, זאת אומרת אדם שמתאמן יקפיד לאכול בצורה יותר מסודרת במהלך היום יום שלו.
  • מעודדת יציבה נכונה – בין אם מדברים על שרירי הבטן והליבה, לצד חגורת כתפיים ישרה וגב זקוף שאיתם מגיעה מודעות גבוהה יותר.
  • מזרזת את זרימת החמצן לתאים בגוף – כשהגוף שלכם מתאמץ, הלב פועם מהר יותר, ויש זרימת דם גבוהה מהרגיל לשרירים ולכל המערכות בגוף, ואיתם גם החמצן.
  • חיזוק "האני" שלכם -- אדם או אישה אשר מרימים משקולות אוטומטית מרגישים חזקים יותר, ומכאן אם נרגיש חזקים מבחינה חיצונית תהיה לכך השפעה מסוימת על ההרגשה הפנימית המוחבאת אי שם.

 
בחורה לבושה בבגדי ספורט

  • תורמת למראה החיצוני – הדבר הכי נפוץ שניתן לומר על פעילות גופנית הוא שיש לה תרומה רבה בתהליך ההרזיה ובשמירה על מראה אסתטי. אבל לא רק בהיבט של הרזיה, אלא עיצוב הגוף, חיזוק השרירים ופיתוח מסת שריר.
  • מפגש חברתי -- בהרבה מקומות כמו חדרי כושר, סטודיוס וחוגים למיניהם נוצרות "קליקות" רבות בין המתאמנים השונים, אשר להם נושא במשותף והוא השיעור. הקליקות יוצרות שיח, עניין, חיבור ואפילו מערכות יחסים בינאישיות במקרים מסוימים. לכן עזבו אתכם מאפליקציות דייטים, לכו על הדבר האמיתי – דייט בסטודיו.
  • אסקפיזם מבעיות טריוויאליות -- הזמן בו אנחנו מתאמנים הוא בלעדי שלנו, מעין איחוד מושלם וסינרגיה הדדית בין גוף ונפש. הדבר גורם לשכחה ומעין "בריחה" מהבעיות שלנו והתרכזות "בכאן ועכשיו". נכון שזהו לא הפתרון "לשכוח בעיות", אבל דרך מצוינת היא לא לחשוב עליהן כל הזמן, ובזמן הפעילות דבר זה קורה הלכה למעשה.
  • משפיעה על האנרגיה – מחקרים רבים, מצביעים על כך כי אדם פעיל אשר מתעסק בפעילות גופנית בחיי היום יום שלו יהיה ערני ואנרגטי בצורה משמעותית, להבדיל מאדם אחר שלא מתאמן שסביר להניח שיהיה עייף במהלך יומו. בקיצור, מתחשק לכם לעוף? להרגיש שמחים ואנרגטיים ופחות תשושים? התשובה היא תתאמנו.
  • תורמת לדיוק ונמרצות בעבודה – קחו למשל: עובד הייטק או עובד במשרד, אשר נמצאים רוב היום בסביבת עבודה שאינה דינמית ומבלים את רוב שעות היום מול המחשב. קחו אותם למכון, תצאו איתם להליכה בפארק או אפילו לריצה בים ואתם תקבלו אדם חדש ואחר לגמרי. הסיבות לכך: הפעילות משחררת אנדורפינים, גורמת לניתוק מחיי העומס ומצפה את מוחנו ונפשנו בשכבת הגנה חדשה ומרעננת.
4 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

    צרו קשר

    מאשר/ת קבלת חומר שיווקי מ PERSONAL FIT
    כל הזכויות שמורות ©2016 פרסונל פיט - אימוני כושר אישיים בפריסה ארצית | ברוריה 6, רמת גן | תנאי השימוש |
    Call Now Button