אישה מרימה משקולות בחדר כושר

6 טעויות נפוצות באימון רגליים

הסרטון הבא מציג 6 טעויות נפוצות באימון רגליים שמתאמנים רבים נוהגים לעשות, וכמובן ישנו הסבר מדויק כיצד יש לשנות את הטעות ולתקן את המצב על ידי ביצוע מושלם של טכניקה נכונה.

זהו הסרטון הראשון בסדרת הטעויות באימונים אותו תראו, כאשר אנו צוות פרסונל פיט מתחייבים להמשיך ולחפש לכם ברשת האינטרנט סרטונים דומים בעלי תוכן דומה, המסבירים על טעויות נוספות ועם נימוקים והסברים.

6 טעויות נפוצות באימון רגליים בחדר הכושר שאנשים עושים

» תיאור התרגיל: הליכת מכרעים עם מוט אולימפי על הגב

הטעות בתרגיל: ביצוע תרגיל מכרעים, כאשר אתם נשענים קדימה מידי על הרגל הקדמית ובכך יוצרים לחץ על הפטלה (ברך), ובמקביל הישענות יתר של הגוף קדימה (דבר היוצר לחץ על חוליות עמוד השדרה והצוואר).

התיקון לתרגיל: ביצוע התרגיל עם רגל ישרה ובזווית של 90 מעלות (ביך השוק לירך) דבר המפחית משמעותית את הלחץ הביומכני בברך וכמובן הקפדה על גב ישר עם מבט מוטה לפנים (דבר המפחית את לחץ בין הדיסקים הבין חולייתיים).

» תיאור התרגיל: לחיצת רגליים במכונה

הטעות בתרגיל: ביצוע התרגיל עם נעילה מקסימלית של הברך, דבר היוצר לחץ גבוה על הברכיים במיוחד במשקלים גבוהים למדי.

התיקון לתרגיל: ביצוע התרגיל תוך כדי השתדלות לא לנעול את הברך 100%, והתוצאה היא עבודה חזקה של הארבע ראשים והישבן עם מעט לחץ על הברך.

» תיאור התרגיל: דד ליפט כנגד מוט

הטעות בתרגיל: ביצוע התרגיל עם ברכיים נעולות, גב כפוף והנפת המשקל עם פלג הגוף העליון ולא משריר הירך האחורי והישבן.

התיקון לתרגיל: ביצוע התרגיל עם גב ישר ללא קשת רחבה, עם מעט כיפוף ברגליים כדי להקטין את הלחץ מהברכיים ומהחוליות בגב.

» תיאור התרגיל: סומו דד ליפט כנגד מוט

הטעות בתרגיל: ביצוע התרגיל עם גב מכופף וכתוצאה מכך העומס העיקרי ייפעל על חוליות הגב מה שעלול להביא לפציעות ספורט עתידיות.

התיקון לתרגיל: ביצוע התרגיל עם גב ישר ומבט מופנה כלפי מעלה, בצורה הבאה הלחץ מהגב ייקטן משמעותית ועיקר העבודה תהיה מההמסטרינג והטוסיק.

» תיאור התרגיל: פשיטת ירך כנגד פולי תחתון

הטעות בתרגיל: ביצוע התרגיל ללא מדרגה או הגבהה, דבר היוצר לחץ מסוים על הגב התחתון.

התיקון לתרגיל: ביצוע התרגיל בעזרת מדרגה, תוך כדי הטיית הגוף קדימה אשר תביא את הגוף למצב שהוא ישר וללא קשת. בצורה הבאה תהיה עבודה נקייה של הישבן ללא כל לחץ מיותר על הגב התחתון.

» תיאור התרגיל: מכרעים על ספסל

הטעות בתרגיל: ביצוע התרגיל כאשר הרגל הקידמית נמצאת קרוב לספסל, והגב שפוף ומוטה לפנים.

התיקון לתרגיל: ביצוע התרגיל בצורה שבה יש מספיק מרווח בין הרגליים, זאת אומרת כאשר הרגל הקדמית ממוקמת רחוק מהספסל (ובכך הלחץ על הברך קטן). ובנוסף, מבט ישר לפנים ושמירה על גב זקוף.